2012. május 17., csütörtök

Tegnap meg ma

A tegnapról csak röviden, valaki nagyon nem akarta, hogy a napom úgy sikerüljön, ahogy szeretném. Este fél 10 magasságában elkezdtem ezt:


Olyan felénél se tarthattam, mikor abba kellett hagynom. Már úgy nézett ki nem lesz lehetőségem még kicsi mozgásra sem, de éjfél előttre lett időm, megráztam magam és elkezdtem előről, végigcsináltam a 20 percet becsülettel.

Ma 10 km lett a táv. De út közben megálltam sokszor lenyomtam pl 10 fekvőtámaszt kerítésre pakolt lábbal, vagy buszmegállóban találtam olyan helyet, amire támaszkodva lehetett térdemeléssel hasizmozni (2 széktámlás verzsön lekopizva), volt tricepsz padon, simán 2 nyújtott lábbal és egy lábasan is (másik láb nyújtva a levegőbe emelve). 
...pl ilyesmikre is.

Kedvenceim a fordított U alakú kiskapuk, amelyek alkalmasak... 








Pont az i-re, hogy nem kell nekem semmiféle ajtóra szerelhető cuccos, hogy húzódzkodni tudjak.Csak kilépek az ajtón, elsétálok, vagyis futok 100m-t és ott is vagyok. Hetente többször lesz gyakorlás, mert 10-et szeretnék egyhuzamban megcsinálni.

*A húzódzkodás nem teljesen új számomra, a régi házunk diófáján csinálgattam már, az edzésem része volt. Amikor rudazni jártam és a karom, vállam a mostaninál jóval erősebb volt, akkor nagy sikerélményt jelentett, hogy képes voltam felhúzni magam könnyedén. Nem sokszor, csak párat egyszerre, de nekem az untig elég volt. Ezt az érzést szeretném visszahozni. Angelocska posztját újra elolvastam, ha nem boldogulok egyedül, akkor keresek valakit, aki segít nekem teremben, gumikötéllel megtanulni.



Tegnap este a futásom megkezdésekor útba ejtettem az új helyemet, ami igazából egy iskola előtti várakozó hely, olyasmi, mint egy szőlőlugas, csak földbe van betonozva, fémből van és pontosan illeszkedik a tenyerembe. Lendületből 3-szor húztam fel magam, majd futottam, erősítettem és hazafelé menet ismét párszor, az utolsót addig tartva, míg a karjaim ereje fel nem adta. Gyakorlással erősödni fogok és menni fog.

Még arról is írnék, hogy nem olyan egyszerű a lendületes futásból megállni, lenyomni valami kis szösszenetet, aztán a futással folytatni. Mentálisan talán még nehezebb, mint fizikailag. Viszont a fejben történő megerősödésre legalább annyira szükségem van, mint a tényleges hosszú távú futások gyakorlására.

3 megjegyzés:

  1. Mikor nővérem megtudta, hogy fekvőzök, közölte, hogy mostantól ő is megcsinál minden nap 10-et, bár még egyet sem tud, nade majd megy. Meglepődött, mikor mondtam neki, csinálja csak minden másnap vagy harmadnap.

    A húzódzkodás nem tudom, hogyan sikerül, ha magában arra edzel. Szerintem a teljes felsőtest erejének növekednie kell más gyakorlatok miatt is. Ezért sem tudtam heti 1-nél többször foglalkozni vele. Gumiköteled mindenképpen legyen, több erősségű és az egyre gyengébbeket fogd.

    A futás közbeni megállásokon és edzéseken már én is gondolkoztam. Szerintem jól égethetné a zsírt anélkül, hogy tönkreteszi a térdet.

    VálaszTörlés
  2. hú, ha így megy, akkor nem is kell gumikötél... ez múltkor is le volt oda írva, hogy így felhúztad magad? ha igen, bocsánat, nagyon felületesen olvasok, túl sokat kell olvasnom a szakterületemen belül is és már nincs türelmem a betűkhöz :((

    VálaszTörlés
  3. Nálam meg az a gáz, hogy éjjel írok, mikor már annyira fáradt vagyok, hogy a gondolkodás és a szavakba öntés koordinációja...hát hagy némi kívánnivalót maga után.
    Elolvastam a kommentedet és utólag jöttem rá, hogy felületesen írtam.
    Nincs semmi baj, örülök, hogy ennyi melód mellett rápillantasz, hogy mit kontárkodom itt magamban.

    VálaszTörlés