2012. április 13., péntek

A mozgás nekem......folyt

Mostanság legintenzívebben a futás van az életemben. Másfél éve kezdődött. Szeptemberben indítottam, bő 7 hónap múlva futottam az első félmaratonomat. Ahogy visszakerestem az eredményemet, rácsodálkoztam, hogy nem is rossz a helyezés, amit elértem. 488 női versenyzőből a 121. helyen jöttem be.

2011.04.10 - 26. T-Home Vivicittá Félmaraton
Hely.
Pos.
Név/Csapatnév
Name
sz.év.
birth
Ország
Country
Csapat
Team
Város
City
nem
sex
r.sz.
Start#
kat.h.
cat.pos.
bruttó idő
gross time
eredmény
result
1Földingné Nagy Judit1965HUNGyőri DózsaGyőrújbarátN2101:21:1501:21:12
2Imréné Kiss Ágnes1973HUNSZVSESzegedN144801:24:3501:24:32
3Rozsnyai Lilla dr.1985HUNELTE-BEAC PolythlonFüzesabonyN120001:29:2301:29:21
............................................................................................................................................................................
121Haaz Ágnes..........HUN...................N95102:01:2001:55:27













Illetve ezzel párhuzamosan, napi szinten váltva a Bodyrock van porondon.

Most pedig következzenek azok a mozgásformák, amelyek voltak korábban, úgy 1-2 éve, jelenleg viszont  "csak" a vágyaim szintjén léteznek, arra várnak, hogy ismét örömömet lelhessem bennük. Optimista vagyok!

Jó társaságban (ez a legfontosabb!!!!), jó levegőn kutyázni, játszani, engedelmesezni, őrzővédőzni (hahaha) Bélával! Ő a moszkvai őrkutyám....becsületes neve Bella, mert az ember egy szukának nem ad fiú nevet......de miért is nem, ha egyszer az illik rá????


A másik nagy szerelem a rúd. Mindig magyarázkodni kell, hogy ez nem az, meg satöbbi, de nekem ehhez nincs már kedvem. Itt (az általam preferált oktatónál, aki történetesen nem P.Alma :D) nincs se risza, se csábos közönségre kikacsintás, se sztriptíz, se 20 centis platform cipő, csak kőkemény meló.....aki nem hiszi, járjon utána (és alkalma adódik rá), próbálja ki. Az első edzés után hazaérve, alig tudtam lehúzni a nadrágomat, mert olyan remegés volt rajtam. Olyan helyeken fájt, ahol az embernek még csak sejtése sincs, hogy ott izom van. Elképesztő!!! Alig várom, hogy folytathassam!!!




És vannak azok a sportok, amiket szívesen megtanulnék...
















Ne szakadjak már el teljesen a napi edzés dokumentálásától, az időm ma 7,7 km-t engedélyezett, ami nem sok, de több, mint a semmi.

Hallgatom és közben az államat keresem....



14 megjegyzés:

  1. Rúdtánc... érdekes :)
    RSG-s múlttal biztos könnyebben ment. Én nem merek ilyesmire vetemedni :)

    A hegymászást nem próbálnám, hegymászó ismerősömnek beletörött a foga. Mndjuk az ő hülyesége volt ráharapni a kötélre, amin lecsúszott.... túrázás is jó lehet, nekem nyáron meglesz az első Tátra-túrám :) Meg is beszéltük, hogy milyen kedvesek a fiúk... a helyi "könnyebb" túrákra nem mehettünk, mindig azt mondták, hogy nehéz, nem vagyunk edzettek stb. Most, hogy ők már jól belegyakoroltak és már bele mernek vágni egy durva 3 napos (alvásokkal együtt 5) Tátra túrába, mi is mehetünk :) Hátha ott halunk bele :) Ugye, milyen aranyosak? :) Azért mondtam barátomnak, hogy előtte menjünk már egyet a Bükkben, ő a Pilisre szavazott.

    Nekem egy pulim van, annak még a sétáltatása is durva és labdázni csak úgy tud, hogy a szájába veszi és fut vele, hozzád sosem kerül. Te kergeted őt. Jó kis edzés :)))

    A futással kapcsolatban kérdezném: sosem volt olyan, hogy valamid fájt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amitől fájhat a láb (saját tapasztalat):

      1./ROSSZ CIPŐ, gyakorlatilag a talptól kezdve, a sípcsontig (Formabontás Noémi), a vádlitől a térdig minden belefér, nekem volt sípcsont és achilles fájásom is az elején

      2./Túl sok km egymás utáni napokon (vagy kezdőként csak simán), mikor még nem szokott hozzá a test az efajta terheléshez

      3./túl nagy ugrás legtöbb megtett km-ek között hétről hétre, mert elkapja az embert a hév, tüdő bírja, fej (mentálisan) bírja a terhelést, de nekem a csípőm, combom külső oldala parancsolta korábban a lassítást.

      Törlés
    2. Nekem is eleinte fájt a csípőm a futás után, de nem volt vészes és pár óra alatt elmúlt, aztán az utóbbi futásoknál már egyáltalán nem fájt ott. Biztos belejött!

      én mindháromra tippelek, de főleg a 3.-ra!

      Törlés
    3. Nálam a cipő se jó, meg betonon futottam és mindezek mellé még jó bele is csaptam a közepébe: 4 km két napon belül. Kezdő vagyok még a futáshoz..:S

      Törlés
    4. Mindenki az elején kezdi, nincs azzal semmi gond, rövid idő alatt látványosat lehet fejlődni az első pár hónapban, óriási lökést ad ez az embernek.

      Még valami eszembe jutott itt este. Rossz technika miatt is fájhat a futás. Ugyanis a mai adagomnál simán kezdett el fájni a vádlim az achilles-emmel egyetemben. Nem tudom, hogy mikor volt ilyen legutoljára. Azonnal eszembe jutott, hogy nem jól futok. Úgy folytattam a futást, hogy TUDATOSAN sarokról indítottam a lépéseket, gördülve az egész talpon, inkább külső talpélen. Kisebb lépésekben folytattam, mint korábban és még laposabban, tehát legkevésbé "habosítva" (by Kriston Andrea, feltétlenül ajánlom a könyveit, video-it youtube-on mindenkinek, aki fut, súlyt emel!!!!). Nem tudom, hogy ez a technika így helyes-e (gyanítom nem, utána is fogok nézni), de az biztos, hogy figyelve erre, perceken belül megszűnt a kellemetlen érzés.

      Törlés
    5. Lesz április 28-29 Kristin intim torna Kalocsán... gondolom egyazon nőről van szó, ugye?

      Tegnap ilyet mondtak a sportboltban, hogy nőknek eleve csak nagyon jó futócipőben szabad futni, ami elnyeli a lépések erejét, ugyanis a szélesebb csípő miatt máshova esik a terhelés, mint férfiaknál.

      Törlés
    6. Igen, róla van szó, illetve gondolom nem ő tartja, de attól még jó. Egy ideje gondolkodom, hogy rá kellene szánni időt és megtanulni az intim tornát RENDESEN, egyedül nem igazán megy (próbáltam korábban. Igyekszem a futást is ennek a szellemében művelni és az az igazság, hogy a nagy súlyokkal dolgozástól is ez tart vissza (szeretnék én kockákat, de valamit valamiért, szóval a kockák rajtam lesznek, csak láthatatlanok maradnak:-))

      Mondd, ha vettél cipőt, hogy mi a tapasztalat.

      Törlés
    7. De ő fogja tartani :) Csak kérdés, hogy hol leszek akkor....

      Törlés
  2. Nekem őrülten tetszik a rúdtánc, sajnos kisvárosban ilyet hiába is keresnék. Nagyon szép az a tango. Youtubeon láttam egy orosz lányt, hát ő is egy csoda. Most gyorsan utánanéztem, Anastasia Shukhorova a neve, egyszer kb. fél órán át néztük tátott szájjal a párommal. A többi felsoroltra is vágyakozik az én szívem, egyszer talán összejönnek. Ami a felsorolásból kimaradt, de szörnyen szeretném, az valami jó kis küzdősport, mondjuk Krav Maga.
    Angelocska: szerintem a srácok ne feltétlen azért nem akarták, hogy menjenek a lányok, mert nehéz, talán csak élvezték a pasis programot, nem? :)
    Annyira tudok irígykedni azokra, akik gyerekkoruktól sportolnak. Valahogy már a kialakuló testalkat is olyan sportos és más és ha később abbahagyja, akkor is hajlékonyabb, könnyebben belejön újra, ilyes... nagyon jó. :) Ha lesz csemetém, tuti, hogy buzgón húzgálom majd sportolni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Veroca: Lehet... 4 napra viszont elkél pár szakácsnő, hát visznek minket is :D :D :D

      Ami a gyermekkor óta sportot és az RSG-t illeti, a pilatesesek olyan gerinc mániások, néha fájdalmasan is... az egyik ecsetelte, milyen szörnyű, hogy már gyermekkorban tönkreteszik ezeknek a lányoknak a testét, benne minden izülettel. Mi meg csak ámuldoztunk, olyan szépek és ügyesek voltak.
      Ági erre mit tudsz mondani? Valóban van benne igazság?

      Nekem a kick-box jött még be... persze csak zsákon... hihetetlen jó tud lenni, ütni, rúgni azt a nyamvadtat, de persze csak akkor jó, ha jó a technika. De akkor nagyon jól esik. Ha lesz házam, lesz benne zsák!

      Kalocsán van rúdtánc, de nem hiszem, hogy valami komoly. Most burlesque tánc van... egy széket csábítanak el, csoportosan, mindenki a sajátját... mire jó ez, nem tudom...

      Törlés
    2. Rúdtánc (olyan közönséges hangzása van)....nincs jó név rá, mert nekem nem tánc, az a stílus, ami nekem tetszik, súrolja a művészet határát. Kedvencem (1:50től, főleg a levegőben sétálós rész): http://www.youtube.com/watch?v=waIuhfoTMv8
      Ennek a nőnek gyönyörű teste van!

      A gyerekkortól "növesztett",fejlesztett izmok nem felejtenek. A gyerekekkel kapcs.nekem is ez volt a véleményem, hogy az enyémek tuti sportolni fognak. Eddig tévedtem, igaz mindkettő tesi tagozatos osztályba jár (heti 4 tesi), de ezen kívül nincs más sport(nekem fontosabb, hogy szeretnek szabadon JÁTSZANI, bringázás, korizás, fogócskázás közben is erősödnek, ügyesednek, amúgy csak a sima suli rohadt leterhelő, a Kicsi ma hazajött és aludt 2 órát a fáradtságtól).

      Törlés
    3. Angelocska
      Szétválasztanám a versenysportot a hobby sporttól, még ha itt is elversenyezgetnek is a gyerekek. Nekem nem lett semmi különösebb izületi problémám a lazítás miatt, viszont én elég kötött voltam RSG-s szinten. Valamint elválasztanám a mai és a 25 (jééézus, durva) évvel ezelőtti elvárásokat a lányokkal szemben. Akkor a szer-készség, a tornászok ügyessége sokkal nagyobb szerepet kapott a lazaságnál. Nem az volt a lényeg, hogy a derekad köré tudod-e a válladon kersztül tekerni a lábadat, inkáb az, hogy tisztán kezeled-e szereket, biztosan kezeled-e őket, ilyesmik. Nekem ez a mostani már nem a sportról szól (habár elismerem benne a kemény munkát). Nem véletlenül nem a mai video-k közül választottam a minap.

      Ez a burlesque meg egyenesen nevetséges, nekem az az ága a bejövős a rúdnak, amelynél egyszerre van szükséged az összes erődre és a lazaságodra, az egyensúlyérzékedre, anélkül, hogy az erőlködés kiülne az arcodra. Könnyedén, hogy kívülről azt érezzék, hogy ezt egyszerű művelni. Hát baromira nem az, 5 perc után levegőért kapkodtam, annyira pihegtem az erőlködéstől, patakokban folyt a víz, anélkül, hogy egy szökdelést csináltam volna.
      Jaaa és a bátorságot én is úgy vettem ehhez az egészhez, hogy fogadásból mentem el az első órára...:-)

      kick-box...tök jó ötlet, miért nem jutott eszembe? Még soha nem próbáltam. Szerintem spiccelve rúgnék....csomó mozgásfajtát RSG-sen művelek, szoktak is rajtam nevetni az ismerősök (furcsa stílusban síelek, futok és járok). Nem baj, így tudom, így csinálom.:D

      Törlés
  3. Áááááá, de amatőőőőőr vagyok! Elszállt egy hosszú irományom. Később megírom újra....
    Angelocska nem felejtettem az előző (futásos) kérdésedet sem. Éjjel több időm lesz, nekiugrok újra, most hívnak az édes kötelességek :D (a gyerekek).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. látom, már megírtad, köszi :)
      tetszik nagyon a videó!!!!!! énisénisénis egyszermajd talán :P

      Törlés